Jest to mój blog, który jest kontynuacją starego blogu "Wędrowiec, czyli Bies(z)Czady". Publikuję w nim swoje wędrówki z aparatem po zamkach, kościółkach, pałacach i innych ciekawych miejscach, jakich w Polsce, i nie tylko, nie brakuje.

12 gru 2016

GOTYCKI KOŚCIÓŁ W JĘDRZYCHOWICACH

    Ostatnim zabytkiem do zwiedzenia w mojej wędrówce po okolicach Wschowy jest katolicki gotycki kościół filialny z XIV wieku pw. Jana z Dukli, który został  przebudowany w XV wieku.
    W XVII wieku świątynia była używana przez Braci Czeskich, potem do 1945 przez ewangelików.
    W kościele zachowała się część wyposarzenia z XVII wieku - ambona i chrzcielnica, orza ołtarz z XIX wieku.
*



Kościół z zewnątrz.




Ołtarze, ambona i organy...

   Kolejna moją wędrówka będzie Wielkopolskim Szlakiem Niepodległości,ale o tym już kolejnym razem...

13 komentarzy:

makroman pisze...

no i wywołałeś u mnie ślinociek...

Jaśmin pisze...

Piękny kościół. Jak zawsze pokazałeś prawdziwą gotycką perełkę.
Pozdrawiam:)*

Jael pisze...

Wygląda bardzo potężnie, wręcz monumentalnie!

Anonimowy pisze...

Wygląda pięknie. zachwyciła mnie ambona i organy.
Pozdrawiam Michale.

Stokrotka pisze...

Bardzo lubię gotyk.
Jest według mnie dostojny.
Pozdrawiam najserdeczniej.

Lotka pisze...

Jest niewielki ale urokliwy. Chciałabym wiedzieć to, co on widział stojąc tak majestatycznie w tym miejscu. Często o tym myślę, oglądając takie ciekawe miejsca. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

meszek.blogspot.com pisze...

Piekny kościółek ,ale chyba potrzebuje pomocy,szkoda ,że nasza Anula -malinka nie ma go w swojej opiece::))Pozdrawiam Michała ""_☺

czerwona filiżanka pisze...

człowiek aż czuje sie przytłoczony tym ogromem

Anonimowy pisze...

Ciężka gotycka konstrukcja mocno zaniedbana.
W środku mało co widać, ale pokazane elementy są piękne.
Pozdrawiam serdecznie :-)

Wanda pisze...

PIEKNY KOSCIÓLEK SERDECZNIE POZDRAWIAM

ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE -klik


PAK pisze...

Kościół wydaje mi się ciekawszy z zewnątrz niż z wewnątrz ;)

kapitanwien pisze...

Żywy pomnik historii. Takie lubię.

Kasia Dudziak pisze...

Znajomy widok 😃 Mam przyjaciółkę we Wschowie. Mieliśmy już przyjemność gościć w tym małym acz uroczym miasteczku. Najbardziej mi się spodoba spodobało lapidarium. Nie mogłam wyjść stamtąd. Okolice kościoła i plac Farny również piękny.