Jest to mój blog, który jest kontynuacją starego blogu "Wędrowiec, czyli Bies(z)Czady". Publikuję w nim swoje wędrówki z aparatem po zamkach, kościółkach, pałacach i innych ciekawych miejscach, jakich w Polsce, i nie tylko, nie brakuje.

1 gru 2017

GALERIE OBRAZÓW W ROGALINIE

   Kolejną atrakcją pałacu w Rogalinie są bez wątpienia galerie portretów i obrazów zbieranych przez Edwarda Raczyńskiego i udostępnionych dla zwiedzających.
   Galeria portretów znajduje się w bocznym skrzydle i oprócz portretów Raczyńskich można zobaczyć tzw. gabinet londyński. Galeria robi wrażenie.
    Galeria obrazów jest w budynku z 1910 roku i  zawiera wiele obrazów  malarstwa europejskiego i polskiego z XIX i XX wieku gromadzonych przez 40 lat przez Edwarda Raczyńskiego. Można w niej zobaczyć obrazy mistrzów europejskich i polskich. Obrazów jest poonad 300, a dla zwiedzających udostepnino ok. 250.  Galeria stanowi oddział Muzeum Narodowego w Poznaniu. Są tam obrazy Axentowicza, Poznańskiej, Fałata, Kossaka, Matejki , Wyczółkowskiego, Wyspiańskiego, Hoffmana, Besnarda, Chabasa, Deraroche  i innych. Oglądając wspaniałe dzieła traci się poczucie czasu...
*
Galeria portretów




Portrety...



Gabinet londyński i odznaczenia Raczyńskiego.

Galeria obrazów
































   Po takiej dużej strawie duchowej pora opuścić świat obrazów i udać się do powozowni i parku. Ale o tym kolejnym razem.

10 komentarzy:

PAK pisze...

Dowgiełły nie mają :-P (Przepraszam, ale właśnie czytałem wywiad.)

czerwona filiżanka pisze...

wow jaka bogata galeria

Anonimowy pisze...

Wystawa bogata, ale chyba lepiej podziwiać mniej na zmienianej ekspozycji niż tak stłoczone dziela. Pozdrawiam Malgosia.

Jael pisze...

To jedyna rzecz, jaką dziwnie ogląda się na zdjęciach - obrazy. Ale muszę przyznać, że zacne i bardzo ładnie wypadły w tych kadrach :)

Tomasz pisze...

Zazdroszczę Michale.Ja bym tam siedział i siedział i oglądał, podziwiał , bo to mój świat, moja bajka. Pozdrawiam, Tomasz

Danka pisze...

Michał jak nie jestem zazdrosna o nic ,to tym razem zrobię to po raz pierwszy i wykrzyczę Tobie...Jak Ci zazdroszczę!!!!Chyba bym tam siedziała kilka dobrych godzin,piękne obrazy ,taka różnorodność...Uwielbiam takie miejsca,niestety tu nie jest mi dane oglądać ,bo nie ma takich wspaniałych miejsc jak w Polsce.Ale fajnie że mogłam u Ciebie zawiesić oko::)))))Pozdrawiam cieplutko::))

Beskidnick pisze...

Piękne miejsce, stale brak czasu, moze na emeryturze,kupimy lub wynajmiemy kampera i będziemy sobie z Marzenką po takich miejscach wojażować.

Stokrotka pisze...

No faktycznie - bogatę mają tę galerię obrazów.
Pozdrawiam Michale.

Vojtek pisze...

Szczerze mówiąc też wolę wiosnę i lato. Ale jak zima tu już piękna i śnieżna. Na wiosnę woda na polach po śniegu na pewno się przyda.

Galeria imponująca! Raczej wstyd, że o niej nie wiem czy może zapomniałem? A poza tym to w muzeum dawno nie byłem. Przypomniało mi się powiedzenie o muzeach ale w Anglii. "Muzea to powinny być w każdym kraju choć rzadko tam się chodzi"

Alenka pisze...

Jakze Ci zazdroszcze Michalku tej duchowej uczty! Wierze, ze trudno bylo Ci opuscic to niezwykle miejsce, gdzie zatrzymal sie czas. PIEKNA galeria! I PIEKNY Twoj dla nas fotoreportarz. Juz widze Twoja kolejna ksiazke, a wlasciwie album Twoich wedrowek po Niezwyklosciach naszego kraju. Jestem dumna Michalku, ze to rowniez moj kraj ...
Pozdrawiam Cie calym sercem Wedrowcze :)