Jest to mój blog, który jest kontynuacją starego blogu "Wędrowiec, czyli Bies(z)Czady". Publikuję w nim swoje wędrówki z aparatem po zamkach, kościółkach, pałacach i innych ciekawych miejscach, jakich w Polsce, i nie tylko, nie brakuje.

18 mar 2018

HRUBA SKALA I ....

    Przemek mnie sprowokował, więc wspominam moją wędrówkę do zamku Hruba Skala zbudowanym na miejscu średniowiecznego zamku z XIV wieku. Jest on posadowiony na dwóch piaskowych skaliskach. W 1804 roku powstał tu park angielski, a w 1859 zamek przywrócono do formy gotyckiej.
   Obecnie mieści się w nim hotel i restauracja, ale można wejść na wieżę i podziwiać okolice Hruboskalska, Trosky i Kozakov.  Co prawda po Hruboskalsku nie wędrowałem, ale widoki z tarasu robią wrażenie.
*



















Widok z Hruboskalska na zamek Trosky...

    Byłem pod wrażeniem zamku i okolic, ale komu w drogę, temu wygodne buty... Kolejnym etapem będą Bożkowskie jaskinie. Ale o tym kolejnym razem, a jak starczy czasu, to zajdę na zamek Trosky. Na zdar.

9 komentarzy:

Jaśmin pisze...

Przepiękne miejsce.
Pozdrawiam:)*

Jael pisze...

A ten wisielec to kto to był?

Bajeczne miejsce, aż żal ściska, że nie mogę sobie po bardziej rodzimych okolicach pochodzić. Kiedyś sobie obiecałam, że w miarę możliwości zwiedzę ile się da, ale możliwości póki co nie ma za wiele.
Cieszę się, że mogę u Ciebie oglądać takie wspaniałości.

Anonimowy pisze...

Ciesze się, ze zdrowie dopisuje i mogę podziwiać niby bliskie, a jednak nieosiągalne miejsca. Pozdrawiam Malgosia.

Anonimowy pisze...

To miejsce wyjątkowo urokliwe.
Pozdrawiam :)

PAK pisze...

Dzięki! Fajnie zobaczyć zamek w środku, bośmy tylko z zewnątz go widzieli. O, tu link do albumu: https://goo.gl/photos/DFUpZ4oe6vLbxuNE8
Pozdrowienia!

Beskidnick pisze...

Fakt angielskość bije po oczach na dziedzińcu, ale całość ladnie się komponuje i widać ze zadbana. Jedynie wieszanie tego nieszczęsnego manekina mogli sobie podarować... trudno to jedyny minus który dostrzegam.
A nogi bym zadeptał pomiędzy tymi skałkami i okolicami

Stokrotka pisze...

Piękne widok i piękny zamek.
Tylko po co ten powieszony???
:-)

JoAnna pisze...

Bajkowo i pięknie, zawsze tam chętnie wracam.
Dobrego tygodnia, Michale!
Pozdrawiam serdecznie. :)

Anonimowy pisze...

Michalku, nie ma u Iski opcji:Anonimowy i nie mogę wyrazić uznania dla wzoru chusty/zrobiłam sobie zdjecie/Podziekuj w moim imieniu, a ja dziekuje Tobie za pośrednictwo Malgosia z Wroclawia.