Jest to mój blog, który jest kontynuacją starego blogu "Wędrowiec, czyli Bies(z)Czady". Publikuję w nim swoje wędrówki z aparatem po zamkach, kościółkach, pałacach i innych ciekawych miejscach, jakich w Polsce, i nie tylko, nie brakuje.

15 gru 2018

ZAMEK W KÓRNIKU

   Już kiedyś pisałem o tym zamku, ale teraz mam o wiele więcej zdjęć, gdyż mieliśmy zgodę na fotografowanie, ale bez lampy błyskowej, co dla mojego Nikona nie jest żadnym problemem.
   Ten wypad, to ostatnia wycieczka w tym roku, gdyż wędrówka Wielkopolskim Szlakiem Niepodległości zamyka nasz wycieczkowy rok.
   Zamek w Kórniku jest zabytkową rezydencją historycznego rodu Górków i Działyńskich w Wielkopolsce. Zamek jest położony nad malowniczym jeziorem. Ciekawa jest historia zamku i jego losy. Obecnie mieści się w nim siedziba muzeum i Biblioteki Kórnickiej PAN, a od 2001 roku zamek jest uznany za Pomnik Historii Polski.
   Został zbudowany w średniowieczu, a jego obecna forma pochodzi z połowy XIX wieku.
   Byłem w Kórniku wiele razy, ale za każdym razem coś nowego odkrywam.
*


 Front zamku i mokre fosy wokół niego.





























































































Komnaty, meble, obrazy i różne eksponaty robią ogromne wrażenie.

Renia na tle zamku, a i ja nie oparłem się zdjęcia z Tytusem Działyńskim.


Jezioro z pięknym deptakiem robią duże wrażenie.

   Pora opuścić, choć z żalem uroczy zamek i jezioro, że o samym Kórniku nie wspomnę. Pora wyruszyć do Poznania, ale o tym kolejnym razem...

10 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Przepiekny fotoreportaż, z szacunkiem Malgosia.

Kinga K. pisze...

Ładnie się prezentuje ❤

Danka pisze...

Bardzo piękny zamek ..Niesamowite wrażenie na mnie zrobiło, umeblowanie wszystkich komnat jest wielkim bogactwem tego zamku.Jakie to wszystko piękne.Jak na zamek ,to wnętrza są przytulne,bez duchów☺☺..Pozdrawiam.

Jael pisze...

Istna perełka, nie wiadomo na czym wzrok zatrzymać. A i zauważyłam, że ogród nad wodą przepiękny. Też lubisz robić sobie zdjęcia w lustrach:D
Te schody z białymi wzorkami są podświetlane? Tak wyglądają.
Fantastyczna wędrówka!

Beskidnick pisze...

Czcuszko! Slyszałem ze mają tam nielochą bibliotekę?

Danka pisze...

Michał.

Zielone gałązki, a na każdej świeczka,
W stroiku z bibułek stoi choineczka
Gdy zaświeci gwiazdka między gałązkami,
Wesołą kolędę dla niej zaśpiewamy. Życzy Danka z rodziną☺☺

Barbarossa pisze...

Ten zamek jest także na mojej liście.
Piękne zdjęcia.
To niesamowite - nigdy nie byłam w Poznaniu...
Pozdrawiam Cię serdecznie.

Anonimowy pisze...

Przyznam szczerze, że nigdy wcześniej nie słyszałam o tym zamku.
Jeżeli kiedyś będę miała taką okazję to chętnie go zwiedzę :D
Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

INKA pisze...

Twój Nikon sobie wspaniale poradził,piękny zamek!Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt!

Vojtek pisze...

Bardzo Ci dziękuję za życzenia u mnie. Rzadko to się zdarza ale muszę skomentować, że tu byłem :) Wracaliśmy z rodziną z Niemiec i po drodze do Warszawy zwiedziliśmy Kórnik. Najbardziej mnie interesują wnętrza i robota stolarska. Teraz tak się nie robi. Nie miałby chyba kto robić?
Z okazji Bożego Narodzenia i Nowego Roku 2019 życzę Ci i Twoje Rodzinie wszystkiego najlepszego i zdrowego! To samo dla Twoich czytelników.
Do Siego Roku !