Jest to mój blog, który jest kontynuacją starego blogu "Wędrowiec, czyli Bies(z)Czady". Publikuję w nim swoje wędrówki z aparatem po zamkach, kościółkach, pałacach i innych ciekawych miejscach, jakich w Polsce, i nie tylko, nie brakuje.

13 wrz 2022

ZAMEK CZOCHA.

       Zamek na Dolnym Śląsku z bogatą historią. Wielokrotnie był wykorzystywany w filmach Bogusława Wołoszańskiego.

    Jest owiany wieloma tajemnicami. Była w nim Szkoła Abwery, a po wojnie był użytkowany przez wywiad i kontrwywiad, tak ruski, jak i polski.

    Teraz jest udostępniony tyrystom. Gorąco go polecam.


Skoro zwiedziliśmy zamek, jego tajemnicze przejścia i komanty, pora się udać w dalszą drogę.

2 komentarze:

Beskidnick pisze...

bardzo ciekawy obiekt.
podejrzewam nawet że w II części przygód Indiany Johnesa - właśnie o tym zamku była mowa - choć sceny rzecz jasna kręcili gdzie indziej.

♥ Łucja-Maria ♥ pisze...

Trafiłam na Twój blog przez przypadek i cieszę się, ze dopisało mi takie szczęście.
Jakiś czas temu odwiedziłam zamek Czocha i byłam pod ogromnym wrażeniem. Zamki, pałace bardzo działają na moją wyobraźnie i być może dlatego bardzo lubię je odwiedzać.
Miłej niedzieli, serdecznie pozdrawiam:)