Jest to mój blog, który jest kontynuacją starego blogu "Wędrowiec, czyli Bies(z)Czady". Publikuję w nim swoje wędrówki z aparatem po zamkach, kościółkach, pałacach i innych ciekawych miejscach, jakich w Polsce, i nie tylko, nie brakuje.

10 paź 2022

JELENIA GÓRA

    W sobotę powędrowałem z fajną grupą wędrowców do Jeleniej Góry. Dość duże i ładne miasto, kiedyś było stolicą województwa, obenie stolicą powiatu.

    Jestem pod wrażeniem starówki i dwóch kościołów - Bazyliki Mniejszej i Kościoła Garnizonowego. Piekny jest ten kościół zbudowany na planie krzyża z ładnymi malowidłami na sufitach i organami w ołtarzu. Dawniej był protestanckim kościołem garnizonowym, a po wojnie został przekonskrowany na katolicki. Dlatego ma protestncki wystrój i piękne empory.

   W Bazylice skumałem się z sympatyczną zakonnicą, która miała duże poczucie humoru i wiedzę o kościele.



    Pora ruszyć w dalszą drogę do Cieplic. Do wód jak powiadają.

2 komentarze:

Jael pisze...

Pięknie. I ten pierwszy kościół jest naprawdę imponujący.

Beskidnick pisze...

lata straszne temu, byłem tam ostatni raz - już nie poznawałem kamienic, pora powrócić i sobie przypomnieć.