Jest to mój blog, który jest kontynuacją starego blogu "Wędrowiec, czyli Bies(z)Czady". Publikuję w nim swoje wędrówki z aparatem po zamkach, kościółkach, pałacach i innych ciekawych miejscach, jakich w Polsce, i nie tylko, nie brakuje.

7 maj 2016

BYTOM ODRZAŃSKI - PRZYSTAŃ

    Mijający tydzień miałem bardzo pracowity i dlatego dopiero teraz publikuję kolejną wędrówkę po Bytomiu Odrzańskim. Tym razem poszedłem na przystań, schodząc po unikatowych  kamiennych schodach, zwanych Schodami Rybackimi, które przywołują dawne czasy.  Miasteczko zawsze żyło w zgodzie z rzeką Odrą i wodniakami, a piękna skarpa górująca nad przystanią stwarza niepowtarzlny urok tego miejsca. Skarpa została oddana do użytku w 2012 roku. Obok przystani kursował niegdyś prom do Siedliska, a obenie można przepłynąć na drugi brzeg łodzią....
*

Unikatowe kamienne Schodki Rybackie...





Przystań wodna...

Filar mostu, który został wysadzony przez Niemców w 1945 roku.



Wodok z przystani na dawny most...

Dawna przeprawa promowa...

    Pora przejść na dawny most, a raczej jego część. Jest pięknie odnowiona i stanowi fajne miejsce do spacerów i widoków na Odrę. Ale o tym kolejnym razem...

10 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Sezon otworzyłeś, aż chciałoby się odpłynąć.
Bardzo ładne zdjęcia.
Pozdrawiam serdecznie..:-)

Jael pisze...

Urocza przystań :)
Czekam na więcej!

Vojtek pisze...

Jeśli chodzi o pamięć to mam pamięć wybiórczą. To znaczy jedne rzeczy pamiętam drugie nie. jeśli chodzi o manifestacje w Warszawie to one ostatnio spokojnie przebiegają. Dla niektórych za spokojnie czyli nudno:) Dziennikarze nie maja o czym pisać i co pokazywać.
Pozdrowienia z miejskiej dżungli!

Nie byłem nigdy w Bytomiu Odrzańskim. Ale w Bytomiu to byłem. W wojsku leżałem tam w szpitalu bo miałem operacje przegrody nosowej. Ogólnie lubię miasta lezące nad rzekami, jeziorami i nad morzem. A żal mi miast, które nie są tak położone.
Pozdrowienia znad Środkowej Wisły dla niestrudzonego piewcy swoich Małych Ojczyzn.
Vojtek

Wanda pisze...

Przystań w Bytomiu Odrzańskim jest piekne odnowiona i zachowanie stare filary okolice piekne do spacerów serdecznie pozdrawiam

Mrs.Rose pisze...

Bardzo przyjemne miejsce :)

Lotka pisze...

Miasto z przeszłością. Czasami taki niewielki fragment budowli , powie nam tak dużo. Lubię Twoje opowieści, przeważnie pokazujesz miejsca, w których nie stanęła moja noga. Pozdrawiam serdecznie.

makroman pisze...

Jest w przystaniach, tak jak i w dworcach kolejowych jakiś mistycyzm podróży.

Stokrotka pisze...

Te schodki to rzeczywiście wyjątkowe. Możnaby tak nimi chodzić w tę i z powrotem.
Piękne spacery z Tobą odbywam Michale.

Bazarek pisze...

Miejsce bardzo ciekawe i ładne fotki.

Laptops wholesaler In USA pisze...

Nice blog.