Jest to mój blog, który jest kontynuacją starego blogu "Wędrowiec, czyli Bies(z)Czady". Publikuję w nim swoje wędrówki z aparatem po zamkach, kościółkach, pałacach i innych ciekawych miejscach, jakich w Polsce, i nie tylko, nie brakuje.

3 paź 2019

BETLEJEM...

   Betlejem to przysiółek leżący dwa kilometry od Krzeszowa u podnóża stoku Anielskiej Góry w sąsiedztwie potoku Cedron. Zostało ono założone w latach 1676 - 1680 przez opata krzeszowskiego Bernarda Rosę.  Wzorował on się podobno na podobnym obiekcie w klasztorze augustianów w Pradze. Opat Rosa był też inicjatorem budowy kalwarii w latach 1672 - 1678 prowadzonej przez Betlejem. Wówczas miejscowy potok przemianowano na biblijny Cedron.
   Znajduje się tu drewniany pawilon na wodzie (na stawie) z malowidłami Georga Neunhertza odnoszącymi się do Starego Testamentu ze scenami związanymi z wodą.
   Obecnie na stwie jest ujęcie wody pitnej.
*









Ujęcie wody na stawie.
Pora odpocząć i się dotlenić.
Silna grupa pod wezwaniem...

    Fajny ten pawilon, ale pora ruszać w dalszą drogę do ciekawej wsi Chełmsko Śląskie. Ale o tym kolejnym razem...

9 komentarzy:

Agnes Agnieszka pisze...

Witaj Michał robisz cudowne zdjęcia, czy możesz na pisać jakim aparatem robisz zdjęcia ?Zrób post na ten temat pozdrawiam.

Jael pisze...

Ładnie się prezentuje, a motyw wody jest moim ulubionym.

Anonimowy pisze...

Fotoreportaz wspanialy,ale ja jestem pod wrazeniem silnej grupy
Serdecznie wszystkich pozdrawiam Malgosia

Stokrotka pisze...

Dobrze było zabrać się z Tobą w tak piękne miejsce Michale..
Serdecznie pozdrawiam.

Zielonapirania pisze...

Nawet pogoda dopisała, jak widać. To też ważne przy tego typu imprezach, dodaje uroku i poprawia humory:)

Vojtek pisze...

Michale. Za jeden bilet 5 zł otrzymałem 120 złotych. Oczywiście Ci co zainwestowali więcej to więcej dostali. Ja hazardzistą nie jestem i poprzestałem na tym. Pozdrowienia z jesiennej Warszawy :)

Pierwszy raz słyszę o tym Betlejem. Polska w sumie to duży kraj i trudno wszędzie być. Miałem się trochę po kraju więcej ruszać ale pracuję na emeryturze. Jest to też dla mnie kontakt codzienny z ludźmi. W domu posiedzę na starość:) Albo nigdy nie posiedzę? Nie wiem. Trzymaj się i opowiadaj i pokazuj.
Vojtek

Beskidnick pisze...

Piękne miejsce i ciekawe! Nie słyszałem o nim.

ClaudiaMorningstar pisze...

Jeśli mam być szczera to pierwszy raz słyszę o tym miejscu.

Barbarossa pisze...

No proszę, można mieć Betlejem w Polsce. Rewelacja! Zapisuję na listę.
Dotlenić? Super... To znaczy niekoniecznie, ale Ty decydujesz, jesteś dużym chłopcem.
Moc pozdrowień Michale.