Jest to mój blog, który jest kontynuacją starego blogu "Wędrowiec, czyli Bies(z)Czady". Publikuję w nim swoje wędrówki z aparatem po zamkach, kościółkach, pałacach i innych ciekawych miejscach, jakich w Polsce, i nie tylko, nie brakuje.

16 mar 2020

BOŻKOVSKIE JASKINIE - WSPOMNIENIA

    Jaskinie te są ulubionym miejscem dla zwiedzających i należą do najczęściej odwiedzanych miejsc Czeskiego Raju. 
   Obecnie mają ponad kilometr długości i są największym systemem jaskiniowym w północno - wschodnich Czechach. Ukoronowaniem trasy są małe jeziorka i największe podziemne jezioro w Czechach z krystalicznie niebieskozieloną wodą.
   Jaskinie odkryto przypadkowo przy odstrzale w małym dolomitowym kamieniołomie w 1947 roku. Od 1968 r są udostępnione dla zwiedzających, a w 1999 zostały uznane za narodowy zabytek przyrody.
    Warto mieć ciepłą kurtkę, gdyż temperatura w nich waha się między 7 - 8 stopni, a zwiedzanie trwa 45 minut..
    Po wyjściu można kupić sobie pamiątkę, a tych nie brakuje.
*











Podziemne jezioro.

Kościółek w Bożkovie.

    Pora wrócić na powierzchnię i udać się dla odmiany do skalnego miasta....

6 komentarzy:

Jula pisze...

Uwielbiam jaskinię takie dostępne dla turystów, czyli bezpieczne, chyba?...
Planuje w nich mikroklimat , który mi pasuje. 😉
Owo, ależ ty duO zmierzasz , tak w Polsce i w Czechach ?... 😉

Jael pisze...

Bajka – kocham takie miejsca! Mój klimat. :)

Barbarossa pisze...

Bardzo lubimy z M. jaskinie. Też mi się wydaje, że tam już byłam.
Zwiedziłam sporo jaskiń, szczerze mówiąc już mi się mylą niektóre miejsca
Pozdrawiam serdecznie.

Lotka pisze...

Michale. Pozdrawiam ciepło. Bądźcie zdrowi i szczęśliwi, dla całej Twojej Rodzinki moc serdeczności wysyłam.

Beskidnick pisze...

fajne miejsce, choć bardzo ucywilizowane. - ale na pewno warte zobaczenia.

INKA pisze...

Za jaskiniami nie przepadam, wolę podziwiać z daleka, co też z miłą chęcią u Ciebie uczyniłam... Pozdrawiam i zdrowia zyczę!