Jest to mój blog, który jest kontynuacją starego blogu "Wędrowiec, czyli Bies(z)Czady". Publikuję w nim swoje wędrówki z aparatem po zamkach, kościółkach, pałacach i innych ciekawych miejscach, jakich w Polsce, i nie tylko, nie brakuje.

23 mar 2020

PRACHOWSKIE SKAŁY - WSPOMNIENIE

    Jedna z atrakcji Czeskiego Raju są bez wątpienia Prachowskie Skały. Są to  najładniejsze i najciekawsze atrakcje skalne. Posadowione są 10 kilometrów od Rumcajsowego Jicina i pochłaniają na całego.
   Są w nich urocze iglice, korytarze, wieże i rozpadliny i 13 punktów widokowych.  Jak wieść gminna niesie to spacerował po nich sam cesarz Franciszek I, co jest lekką przesadą, bo "cysorza" noszono w lektyce po zakamarkach Skalnego Miasta. Nie jest ważne, czy sam chodził, czy go noszono, uznajmy więc, że tam bywał. Cysorz to ma klawe życie...
*

























   Pora opuścić Skalne Miasto i udać się.... Przez tego koronawirusa nie mam pomysłu gdzie, ale coś się wymyśli...

7 komentarzy:

OdnowionaJa pisze...

Byłam w skalnym mieście i powiem Ci, że się w tym miejscu zakochałam. Czułam się jak w bajce, zachwycające miejsce, które w mig pokochałam. Piękne zdjęcia, miło powspominać. Pozdrawiam serdecznie. :)

Jael pisze...

Tak, ma klawe życie cysorz. I w lektyce ponoszono, i w bucik pocałowano... ;)
Piękne miejsce, chciałabym je kiedyś zwiedzić. Lubię wielkie kamory. 😁

Stokrotka pisze...

Byłąm tam MIchale parę lat temu.
Nigdy nie zapomnę tych pięknych skał

Serdeczności :-)

JoAnna pisze...

Cudowne miejsce, uwielbiam.
Miałam w planach Pragę w majowy weekend,
a przeczytałam, że Czesi chcą na 2 lata zamknąć granice...
Mam nadzieję, że to fakenews.

Pozdrawiam serdecznie, Michale.

oko pisze...

zwiedzałem Czeski Raj przez dwa tygodnie. Wystarczyło czasu jeszcze na Czeską Szwajcarię.
Prachow pamiętam nie tylko ze względu na krajobrazy. Usiadłem odpocząć i zamówiłem piwo, a kiedy usłyszałem, że kosztuje 60 koron, to zdębiałem. Po wypiciu oddałem kufel i dostałem zwrot kaucji - 50 koron. Świat wrócił do normy.

Beskidnick pisze...

Zdecydowanie malowniczy zakątek.

Barbarossa pisze...

Pięknie tam.:)
Dziękuję za wirtualną wycieczkę.
Obyśmy byli zdrowi a podróże znowu nas mogły radować.:)