Jest to mój blog, który jest kontynuacją starego blogu "Wędrowiec, czyli Bies(z)Czady". Publikuję w nim swoje wędrówki z aparatem po zamkach, kościółkach, pałacach i innych ciekawych miejscach, jakich w Polsce, i nie tylko, nie brakuje.

14 lis 2021

PODZIEMNE I NAZIEMNE WSPOMNIENIA

       Lubię ogladać programy historyczne na dostępnych mi stacjach telewizyjnych. Lubię programy Wołoszańskiego, discovery i inne dotyczące historii II Wojny Światowej. Interesują mnie te, które swiadczą, że Niency pracowali nad swoją wunderwaffe, bombą atomową, pojazadami antygrawitacyjnymi, etc...

    Zwiedziłem wszystkie podziemia w Górach Sowich w komplesie Rieze  i tajemnicze zakłady militarne naziemne i podziemne. Niestety, oprócz hipotez i domysłów nie znajduje się rozszyfroniania tajemnic czemu one służyły. Ale warto te miejsca zwiedzać. Warto zwiedzić sztolnie Oddówki, Walimia i Włodzarza. Warto zapuścić sie w podziemia zamku Książ i Leśnej.

Pożegnanie w Walimiem.

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Warto tez pamietac, ze wielu oddalo zycie by te obiekty powstaly. A historii najlepiej uczyc zwiedzajac takie miejsce i opierac sie na faktach bez oblednej interpretacji i propagandy. Malgosia.

Jael pisze...

Szczerze nie lubię tematu wojennego, ale przyznaję, że jak dochodzi do zwiedzania jakieś miejsca z tamtych krwawych lat, zamieniam się w słuch i przewodnik ma mówić wszystko jak na spowiedzi.
Na dzień dzisiejszy dla osoby takiej jak ja, która niczego potwornego nie doświadczyła w swoim kraju, takie opowieści są... nie wiem jak to powiedzieć, bo "interesujące" mówi się o programach przyrodniczych.
Przeczytałam niedawno książkę od koleżanki o kobiecie, która była prostytutką w obozie koncentracyjnym. Dramat do kwadratu.

Zupełnie niedawno znalazłam się kompletnym przypadkiem na terenie działań hitlerowskich. Nie wiem czy widziałeś i czytałeś: https://ekstraktzycia.blogspot.com/2021/10/koszmar-w-szpitalu-psychiatrycznym.html
Nie wiedziałam, że taka rzeźnia miała miejsce w moim mieście. Ale ogólnie Łódź jest zroszona krwią i to bardzo. Było tu getto, obóz, stacja Radegast...

AL OB pisze...

Dziękuję za tę foto podróż Michale! Pozdrawiam serdecznie Ola

Stokrotka pisze...

Zwiedzanie takich miejsc jest dla mnie okropnie traumatyczne....
Ale dziękuję że mogłam je zobaczyć..

Michale zapraszam do siebie na spacer jubileuszowy :-)