Jest to mój blog, który jest kontynuacją starego blogu "Wędrowiec, czyli Bies(z)Czady". Publikuję w nim swoje wędrówki z aparatem po zamkach, kościółkach, pałacach i innych ciekawych miejscach, jakich w Polsce, i nie tylko, nie brakuje.

13 cze 2022

SOLNIKI

   Solniki, to mała miejscowość niedaleko Kożuchowa. Niby nic takiego, ale ma piękny romański kościółek otoczony kamiennym murem, na wzgórzu z kolorowym dachem.

    Co prawda w środku ma wystrój barokowy, ale dość skromny. Ja osobiście nie znoszę pozłacanego blichtru, wolę skromność. Ale jakoś mnie ten kościół urzekł.

    Jest w Solnikach jeszcze skromny pałacyk, który nie porywa, ale dla mnie wystarczy. Mój pradziadek miał nieco lepszy dworek, gdy był włodarzem, a później dzierżawcą  folwarku Grabówiec. Ale to zupełnie inna historia.

Pora jechać dalej do Kożuchowa, gdzie...

2 komentarze:

Jael pisze...

Z zewnątrz bardzo ładny.

Beskidnick pisze...

Ciekawe!!!