Jest to mój blog, który jest kontynuacją starego blogu "Wędrowiec, czyli Bies(z)Czady". Publikuję w nim swoje wędrówki z aparatem po zamkach, kościółkach, pałacach i innych ciekawych miejscach, jakich w Polsce, i nie tylko, nie brakuje.

10 maj 2014

WĄWÓZ MYŚLIBORSKI

   Pora opuścić szlak pokutniczy na którym średniowieczne zbrodnie krzyżami kamiennymi znaczono i powędrować na weselszą wędrówkę . Bo w końcu ile można pokutować za niepopełnione grzechy.
   Zauważyłem na wielu blogach wiosenne klimaty w całej rozciągłości - krzewy bzów, łąki kwieciem umajone, góry, doliny zielone i te cieniste gaiki, źródła i kręte strumyki. Nie muszę dodawać, że obcowanie z naturą ma nie tylko wymiar zdrowotny, ale przede wszystkim duchowy. 
   Pozazdrościłem Wam i udałem się na wypad do Wąwozu Myśliborskiego niedaleko Jawora na Pogórzu Kaczawskim nad rzeczką Jawornik. Wąwóz znajduje się w wschodniej części Parku Krajobrazowego "Chełmy" powstałym w 1962 roku. Rezerwat przyrody z rzadkimi roślinami i wytyczonym szlakiem powstał w 1986 r.
    Przed wejściem do wąwozu znajduje się kamienny mur z basztą. Groźnie to wygląda, aczkolwiek nie jest wielkim monumentem. Ot tak, dla fantazji pewnie. Szlak w wąwozie ma wiele stacji z opisem roślinności, skał i drzew. Nie jest trudny i nie wymaga większego wysiłku od wędrowca, a kończy się na rozleglej łące z której w oddali widać okazały pałac w Myśliborzu. Godzinna wędrówka sprawia miłe odczucia tak dla ciała, jak i dla skołatanej duszy.

FOTORELACJE
*
Okazały dworek z dyrekcją Parku Krajobrazowego...
*
Wieża z kamiennym murem, a za nią wchodzimy do wąwozu.
*
*
*
*
*
*
*
*
*
I tak przeszedłem szlak ścieżki dendrologicznej w wąwozie, aby w oddali zobaczyć myśliborski pałac...

   Szykuję się na kolejną wędrówkę po ciekawych miejscowościach i miejscach, ale o tym za jakiś czas...

19 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Piękna,ciekawa wędrówka bym lubiła też trochę pochodzić ale znowu nie na długo.Pozdrawiam.

ZołzaTexa pisze...

Michał szczęściarz z Ciebie- co za piękne miejsca, a ten wąwóz niczym z bajki
http://eksperyment-przemijania.blog.onet.pl/

http://kadrowane.bloog.pl/

Anonimowy pisze...

Wąwóz to arcyciekawe miejsce do wędrówki ale tylko wtedy kiedy jest sucho. Po deszczu jest tam chyba bardzo ślisko?
Ale krajobraz jest zachwycający.Przepiękne miejsce.
Pozdrawiam bardzo cieplutko:-)

Pauli798 pisze...

Przepiękne miejsce. :)

Danka pisze...

Bardzo urokliwe miejsca ::)) Podziwiam Ciebie Michale ile w Tobie siły na zwiedzanie::)))Piękne upodobania masz::)))Bywaj rycerzu ::)małpiatka jak widzę siedzi i pilnuje ::))

Tomasz pisze...

Piszę się na takie wędrówki z Tobą Michale. Pozdrawiam, Tomasz

teresakiedrowska pisze...

Po tych krzyżach pokutnych, ten krajobraz, wąwóz skojarzył mi się z filmem na którym byłam ostatnio: Droga do zapomnienia.
Serdecznie pozdrawiam :)

czerwona filiżanka pisze...

No w końcu udało mi się Ciebie dodać do obserwowanych! Teraz nareszcie będę mam nadzieje z wpisami na bieżąco:)
pozdrawiam

Anonimowy pisze...


Miłej niedzieli życzę i pozdrawiam cieplutko.

azalia pisze...

Dyrekcja ma piękny pałacyk, a w wąwozie trochę starszno. Pozdrawiam

Vojtek pisze...

Michale. nawet nie wiedziałem, że coś było w Pułtusku. Przez Pułtusk przejeżdżam jak jadę na rybki. Zresztą wszędzie i tak bym nie był. Pan Prezio raczej odpuścił sobie Pierwszego Maja. Ale w Warszawie było spokojnie i dostojnie i bardzo dobrze. Policja nie miała co robić.

Opisujesz, pokazujesz tereny, których nie znam. Pamiętam tylko z nauki geografii w szkole :) Nasza nauczycielka też była zapaloną turystką. I wędrowaliśmy czasami z Nią różnymi szlakami. Na oba ozach harcerskich też zwiedzaliśmy. Wspaniale wspominam tamten czas. AKTYWNY, MĄDRY WYPOCZYNEK.
A dzięki Tobie poznaje na razie wirtualnie południowo zachodnią Polskę.
Dziękuje i pozdrawiam z Mazowsza.

JoAnna pisze...

W Myśliborzu byłam, a jakże, a zgadzam się z Tobą bardzo, w dwustu procentach, że obcowanie z naturą ma wymiar DUCHOWY, dodaje sił, krzepi bardziej, niż cukier i jest niezwykle zmysłowe.
Niech żyje maj!

Na razie, baj!
Do miłego, pozdrówki, Michale!

Halszka - blog: "Szczęśliwa kobieta" pisze...

No, Michałku, tym razem mi dogodziłeś. Takie obrazki to ja uwielbiam. Historia historią, zabytki zabytkami, ale przyroda, to najpiękniejsza rzecz na świecie. Nie ma w niej żadnej martyrologii, żadnych pokutnych krzyży, żadnych wypasionych świątyń... itd. ;) Jest tylko ona, Mateńka Natura, która dla wszystkich jest jednaka.
Pozdrawiam wiosennie! Halszka

bellatrix2009 pisze...

Nooo, jak tam pięknie! Faktycznie to uczta nie tylko dla ciala, ale też dla ducha. Super, Michał!:)

Halszka - PhotoBlog pisze...

Dziękuję Ci za wizytę i miłe słowa pod adresem moich fotek.
Pozdrawiam u progu nowego tygodnia oraz życzę dalszych pięknych wycieczek! Halszka

PAK pisze...

Ładny wąwozik -- pogratulować! :)

Anonimowy pisze...

`*•.¸ (`*•.¸ ¸.•*´) ¸.•*´)
`•.¸(*) (*) WITAM UŚMIECHEM:)))
(¸.•*(¸.•*´`*•.¸)*•.¸) ´`•.¸(``•)

Piękny dzionek za oknami,
ja stęskniłam się za Wami.
Kawkę sobie już zrobiłam
i komputer tez włączyłam,
by zobaczyć miłe twarze
wszystkich co sympatią darzę..


¨ ¨ ¨ ¨ ¨(
¨ ¨ ¨ ) ¨ ) ¨ (
¨ ¨ ¨ ) ¨ ( (¨ )
¨ ¨ ¨( ¨ ~.) ) (
¨[==========]
¨ \ °°°°°°°°°°°°°°/_ _
¨ |…¨…¨…¨…¨… |^^\*\
¨ | ¨ KAWA¨..... | …'|*|
¨ |…¨…¨…¨…¨… |… /*/
¨¨\°°°°°°°°°°°°°/ ^^^^
¨¨ \|||||||||||||||/
Miłego DNIA BUZIAKI

basia pisze...

No to miałeś ciekawą wycieczką Michale i piękne, wiosenne widoki...:) pozdrawiam serdecznie

makroman pisze...

Szkoda ze nie pokazałeś tych rzadkich gatunków.