Jest to mój blog, który jest kontynuacją starego blogu "Wędrowiec, czyli Bies(z)Czady". Publikuję w nim swoje wędrówki z aparatem po zamkach, kościółkach, pałacach i innych ciekawych miejscach, jakich w Polsce, i nie tylko, nie brakuje.

18 sie 2014

MIGAWKI Z WYCIECZEK

W minioną środę wybyłem na parę dni z domu do Poznania, aby zwiedzić co nieco, a było co zwiedzać. Razem z kuzynem Wojtkiem i jego synem Tomkiem zaczęliśmy swoją wędrówkę od Fortu VII, gdzie w czasie okupacji mieścił się obóz koncentracyjny. Z fortu pojechalismy na Cytadelę, gdzie zwiedziliśmy Muzem Uzbrojenia i Muzeum Armii Poznań. Było bardzo ciekawie. W piątek pjechaliśmy na Międzyrzecki Rejon Umocniony, aby zobaczyć część naziemą i podziemną dawnej budowli militarnej. W drodze powrotnej zwiedziliśmi pocysterski klasztor w Gościkowie-Paradyżu. Było co zwiedzać. Jadąc przez  Świebodzin poczułem się niczym w Rio de Janerio z powodu ogromnego pomnika Jezusa Chrystusa... W sobotę zwiedziliśmy zamek w Kórniku...
    Będę po kolei publikował fotorelację z tych miejsc, ale najpierw muszę wybrać zdjęcia i je obrobić do publikacji.
MIGAWKI
Wjazd do Fortu VII robi wrażenie...
Wejście na Cytadelę również...

U góry Muzeum Uzbrojenia, a na dole wejście do Muzeum Armii Poznań.
Ciekawie zapowiada się zwiedzanie MRU niedaleko Międzyrzecza.
Pocysterki klasztor w Gościkowie z daleka zapowiada pokarm dla duszy wędrowca.

Chwilami miałem wrażenie, że dojechaliśmy do Rio de Janerio, ale tam jest niższy pomnik Jezusa Chrystusa, a więc to sławny Świebodzin.

Trzeba było mieć fantazję iście kmicicowską, aby tak monstrualnych rozmiarów pomnik postawić. Pozazdrościłem Jezusowi, ale mam nadzieję, że się nie obraził...
A to już zamek w Kórniku. Jeszcze tylko miejsce na parkingu znaleźć i...
My sobie BMW, a dawni ziemianie karetami...

Pora zabrać się do obróbki zdjęć, aby je powoli publikować. No i parę spraw do załatwienia pozostało, z opłatami związanymi oczywiście....

Anek73 pisze...

Świetna wycieczka :) Kórnik widziałam tylko z zewnątrz, bo przejeżdżałam obok wcześnie rano, a potem nie było już czasu aby się zatrzymywać na zwiedzanie :)
Lubię rynek w Poznaniu - mają fajne ławki :)

czerwona filiżanka pisze...

to ta sama sławna, niesławna Cytadela?

Anonimowy pisze...

Piękna wycieczka.
Jezus w Świebodzinie na pewno się na Ciebie nie obraził, w końcu otwarte ramiona to gest przyjaźni. Ale trzeba przyznać,że pomnik jest ogromnych rozmiarów.
Pozdrawiam bardzo cieplutko:-)

Danka pisze...

Witaj Wędrowcze::)) kawałek drogi pojechałeś by zwiedzić Poznań::))ale warto ,bo gdzie sie człowiek nie ruszy tam może zobaczyc i wybrac coś dla siebie::)))Polska to piekny kraj i w sumie nie sa to odległe miejsca..Tu niestety odkłada sie w dziesiątkach kilometra by dojechac do ciekawego zakątka...ale tez jest na co oko zawiesic::))pozdrawiam cieplutko

PAK pisze...

Biedni ci ziemianie... BWM wygodniejsze ;)

Wanda pisze...

Witam Michale!
ślicznymi wędrówkami nas karmisz sa niesamowite ,warto przedstawiać historie naszej tożsamości ,pieknie opisane i zdjecia zrobione ,muszę stwierdzić że ładnie pozujesz do Jezusa w ŚWIEBODZINIE (na marginesie ja bylam 3lata temu w Świebodzinie)POMNIK JEST OGROMNY SERDECZNIE POZDRAWIAM

Stokrotka pisze...

Bardzo dziękuję, szczególnie za zamek w Kórniku
Serdeczności Michale :-)

hurghada35 pisze...

Jeśli chodzi o zwiedzanie ,to ja zawsze jestem chętna :)

Halszka - blog: "Szczęśliwa kobieta" pisze...

Michał, dobra fraszka. Podoba mi się. Jest bardzo wymowna. Niestety nie dla wszystkich.|;-)
Pozdrawiam!Halszka

makroman pisze...

Międzyrzecki mam ciągle w rozpisce - jakoś zawsze coś stoi na drodze by tam poszperać.

Świebodzin - człek ze mnie wierzący ale wiara wiarą, a kicz i megalomania kiczem i megalomanią. O ile jeszcze monument w Rio działa jak Statua Wolności w Nju Jorku, to ten działa wyłącznie na nerwy.

Lotka pisze...

Piękną wycieczkę zaliczyłeś. Co do Chrystusa, to on się nie obrazi, gorzej z nawiedzonymi tubylcami, gdyby Cię w takiej pozie zobaczyli. Pozdrawiam serdecznie.