Jest to mój blog, który jest kontynuacją starego blogu "Wędrowiec, czyli Bies(z)Czady". Publikuję w nim swoje wędrówki z aparatem po zamkach, kościółkach, pałacach i innych ciekawych miejscach, jakich w Polsce, i nie tylko, nie brakuje.

26 kwi 2018

KOMU W DROGĘ, TEMU...

   Nim opuścimy uraczą Chobienię, warto zobaczyć jeszcze stary, gotycki kościół parafialny świętych Piotra i Pawła. Kościół został wybudowany w XVI wieku, przebudowany w XVIII wieku i odrestaurowany w XIX. Jest to jednonawowa budowla z wieżą od zachodu i pięciokątnym prezbiterium z kolebkowym i lunetowym sklepieniem. Duże wrażenie zrobiła na mnie stara chrzcielnica z 1587 roku i nieco starsze nagrobki. Ciekawy jest chór i organy z początku XIX wieku, i klasycystyczny ołtarz.
*
 








Ciekawe są te płyty nagrobne wmurowane w ścianę zakrystii  i kamienna chrzcielnica.


Widok na Odrę z  terenu kościoła, który stoi na skarpie.


Dawna szkoła katolicka, obecnie budynek mieszkalny i droga do małego portu kajakowego.




Mały port rzeczny dla kajaków i małych jednostek pływających. 

   Pora wyruszyć do Dziewina, ale o tej wędrówce kolejnym razem.

11 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Kosciolek godny podziwu, ale mnie serce piknelo po zobaczeniu wody i kajakow - czy takie wrazenia sa tez brane pod uwagę przy przygotowywaniu tekstow?Pozdrawiam Malgosia.

czerwona filiżanka pisze...

no i kolejna ciekawa opowieść: ) CZekam na dalszą część

Gryzmolinda pisze...

wieczorowo wędrowałam dzięki tobie Brunecie . Pozdrawiam z Podlasia - Dośka

Krzysztof Polcyn pisze...

Piękne i urokliwe fotografie.
Pozdrawiam.
Zapraszam do siebie.

Jaśmin pisze...

Ten kościółek jest przepiękny.
Pozdrawiam:)*

Jael pisze...

Podobają mi się te tereny. Kościółek czysty, zadbany, ale nie zamknęli tak do końca historii pod tynkiem i to jest duży plus.

Vojtek pisze...

Michale ja kibicem zawodowym i fanatykiem nie jestem. Jestem kibicem-amatorem:) I lubię wiedzieć co się dzieje na mieście, gdzie i jak to wygląda. Po prostu ciekawość. Hej

Mało znam tamte tereny to nie będę się wymądrzał. Odrę to chyba ze dwa razy wiedziałem. Na port kajakowy zwróciłem uwagę. Kiedyś dość sporo pływałem kajakiem na Mazurach. Byłem dwa razy na spływie międzynarodowym. A u nas na Żoliborzu nad Wisłą była sekcja sportowa kajakowa i wioślarska. Nie wiem dlaczego ale jak czytam czyjeś posty to prawie zawsze przypomina mi się coś z z przeszłości. I są to dobre wspomnienia. Pozdrowienia z Mazowsza :)!

Beskidnick pisze...

No, no sporo ciekawostek. W takim porcie sam bym chętnie zacumował kajak, choć jak widzę nie ma tam mariny. Może kiedyś ktoś postawi?

Michał pisze...

Będzie i marina. Aktualnie ją budują.
Ahoj!

INKA pisze...

Urocze tereny, chętnie bym tam posiedziała nad rzeką. Pozdrawiam, Michale!

Jula pisze...

Te kosciolki to juz chyba wszystkie sa odnowione i to z piecyzmem. Gorzej jest z tymi zameczkami, mysle ,ze bardziej chodzi tu o prawo wlasnosci.
Ktoś kupi a potem problemy z odnowienie, bo zabytek itd., itd ..
No i sobie taki w połowie odnowiony niszczenie, bo to trzeba olbrzymich nakładów a dofinansowania z Unii na prywatny obiekt nie przysługują.
Podobnie jest zecstarymi kamienicami w mniejszych miastach.
W dużych wiadomo, afera za aferą ale są odnowione,
W moim mieście straszą. Dół zajmują sklepy i banki a góra pusta , która miszczeje aż strach iść chodnikiem. Jak domy z horroru. 😉😁
Wybrałeś się z rodziną gdzieś na wycieczek na majówkę ?..
Piękna pogoda to pora na spacery a nie na widzenie się przy grillu. 😁