Jest to mój blog, który jest kontynuacją starego blogu "Wędrowiec, czyli Bies(z)Czady". Publikuję w nim swoje wędrówki z aparatem po zamkach, kościółkach, pałacach i innych ciekawych miejscach, jakich w Polsce, i nie tylko, nie brakuje.

15 paź 2018

ZAMEK W KARPNIKACH

   Kolejną ciekawą budowlą, którą zwiedzaliśmy był  zamek w Karpnikach. Został zbudowany w XIV wieku,  prawdopodobnie przez Henryka Czirna, właściciela Płoniny i Sokolca.  W kolejnych wiekach zamek był wielokrotnie przebudowywany, a obecny wygląd pochodzi z 1846 roku.
   W 1978 roku zamek przystosowano go na ośrodek wypoczynkowy, a późmiej na sanatorium dla dzieci.
    Obecnie budowla jest własnością prywatną i mieści się w niej hotel i restauracja. 
   Podoba mi się ten zamek o ciekawej architekturze, otoczony mokrę fosą.
*



Widok zamku od frontu. Powyżej moja Renia.






Inne ujęcia zamku ze spaceru wokół niego.



Jak zamek, to muszą być działa. No i ja jako kanonier. A co!
Urzekła mnie stara skrzynka pocztowa przy wejściu do zamku.

     Pora opuścić zamek, który oglądałem z zewnątrz, albowiem jego wnętrze zarezerwowane jest dla gości hotelowych i restauracyjnych. Tak bywa.
   Cas na dalszą wędrówkę po Bukowcu i jego parku krajobrazowo-wypoczynkowym, ale o tym kolejnym razem.

8 komentarzy:

Jael pisze...

Nie lubię kiedy hotel zajmuje całość. Zamek piękny, ale wielka szkoda, że tak wyszło. Niemniej, przynajmniej nie niszczeje w ruinie.

Anonimowy pisze...

Stokrotka pokazuje urok Toskanii, a Ty piękno naszego kraju - swiat jest godny podziwu i to tylko na 2 blogach - a gdyby sprawdzić inne? Pozdrawiam Malgosia.

Beskidnick pisze...

Miły oku. Sam bym sobie tam chętnie pomieszkał, zwłaszcza że wkoło sporo ciekawych szlaków do przejścia.

Gryzmolinda pisze...

nie pasowały mi okna w zamku i już wiem dlaczego , ano zmieniono profil budowli . Macham Brunecie wieczorowo - Dośka

Danka pisze...

Ktoś z grubym portfelem uratował zamek przed "zapaścią"Bo sporo jest takich ruin ,gdzie brakuje kasy na odbudowę.A tu fajnie ,że w Polsce można gościć sie w zamczysku,pewnie wnętrza są bardzo ciekawe..fajnie spędzasz sobie czas z Renią.Ja niestety jestem bardziej domatorką,podróże mnie męczą☺☺Serdeczności.

czerwona filiżanka pisze...

widać wycieczka udana, czas mile spędzony:)

Jula pisze...

Nie zdawałam sobie sprawy , że na terenie Polski aż tyle zamków jest.
Myślałam, że wszystko zniszczone zostało.
Byłam pewna, że jak zamki zwiedzać, to tylko do Anglii lub Szkocji należy się wybrać, zwłaszcza , że tam nadal monarchia konstytucyjną czy jakaś tam jest, bo oglądam w Internecie te śluby licznych księżniczek.
U nas potomkowie rodzin magnackich są ale nie wiem jak w naszym podobno demokratycznym kraju z używaniem przez nich tytułów magnackich czy jakiś tam. Na gwałt wszyscy poszukują przodków szlacheckich,tylko niech uważają , bo kiedyś tam nadawany nazwiska chlopom panszxzyznianych od nazwiska właściciela majątku.
Piękne czasy o ile się było w warstwie uprzywilejowane a nie stanowiło się własności we folwarku.
No ale zawsze mamy takie czasy ,że jedni lubią drugich wykorzystywać, problem taki , na ile sobie na to pozwolimy.
Teraz w Polsce " kler" z obecną władzą starą się nas strzyc z pieniędzy .
Miłego zwiedzania , teraz gorzej z" uczciwymi sluzacymi ".Nie ma dla nich kary. 😉😂

Barbarossa pisze...

Świetna wycieczka! Już trzy razy planowaliśmy tam wycieczkę.
Bardzo zachęciłeś mnie, by wreszcie zobaczyć zamek i okolice.
Pozdrawiam Ciebie i Twoją towarzyszkę podróży.