Jest to mój blog, który jest kontynuacją starego blogu "Wędrowiec, czyli Bies(z)Czady". Publikuję w nim swoje wędrówki z aparatem po zamkach, kościółkach, pałacach i innych ciekawych miejscach, jakich w Polsce, i nie tylko, nie brakuje.

4 lis 2019

PAŁACE I DWORY - cz.I

     Jeszcze dwa tygodnie do mojej ostatniej tegorocznej wędrówki  Wielkopolskim Szlakiem Niepodległości, która jest cykliczną wycieczką na Dzień Niepodległości.  Trzeba więc czas oczekiwania czymś  na blogu wypełnić.
   Postanowiłem opublikować pałace i dwory na Dolnym Śląsku, Wielkopolsce i  Ziemi Lubuskiej, które kiedyś zwiedzałem. Nakłoniła mnie do tego  znajoma blogerka "Zielonapirania", która w komentarzu napisała, że mój blog jest "leksykonem" dworów i pałacy. No to niech się delektuje dworami i pałacami.
   Muszę dodać, że większość jest wyremontowana, część w remoncie, a parę czeka na remont i odrestaurowanie.
*
Pałac myśliwski w Antoninie.
Pałac w bagnie, obecnie Wyższe Seminarium Duchowne.
Bełcz Wielki.
Bobowicko.
Bojadła.
Bronikowo. Obecnie Zespół Szkół.
Bukowiec.
Chwalimierz.
Cichów dawniej.
Cichów obecnie.
Ciechów.
Czernina.
Dalków.
Dziewin.
Gaworzyce.
Goszcz.
Grabonóg - dworek.
Grabówiec - dworek moich pradziadków. Pamiętam jeszcze ładny ganek z kolumienkami.
 Grodzisk Wielkopolski.
Jedlina Zdrój.
Jędrzychowice.
Kamieniec.
Kopaszewo.
Koszuty - dworek ziemiański.
Kraśnice.
Krobielowice.
Krzydłowice.
Lgiń.
Lubiechowa.
Lubiąż - Pałac Opata
Łomnica - Dom Wdowy.
Łomnica - pałac.
   
   To pierwsza część pałaców i dworów. Kolejne za tydzień.

5 komentarzy:

Jael pisze...

Dodam do słów zielonej piranii, że Twój blog ogólnie jest świetnym leksykonem południowej i zachodniej ziemi naszego kraju. Wiele rzeczy się od Ciebie dowiedziałam, piszesz zawsze wartościowe posty.

Pałac myśliwski w Antoninie – przepiękny. Bełcz Wielki. też robi wrażenie. Taki "straszny dwór", lubię te klimaty. Podobnie Chwalimierz.
Ruiny Czernina – wymarzone miejsce do stylizowanej fotografii. Może nawet kostiumowej.
Goszcz – wielki potencjał tutaj widzę. Mam nadzieję, że wyremontują.
Jędrzychowice – na jego widok pomyślałam: "jaki słodki!"
Kamieniec – słabo widać, przypomina zamek.
Krzydłowice – wspaniały. Świetne zdjęcie tak poza tym.

Beskidnick pisze...

Kolekcja robi wrażenie!

Anonimowy pisze...

Delektuje sie ! Dlaczego rodzinny dworek zostal pizbawiony ganku,kolumienki sa charakterystyczne dla dworkow i..romantyczne.Czekam na dc Malgosia.
.

Danka pisze...

Ale pałacowo sie zrobiło....Polska jest jednak bogata w pałacowe zakamarki..Pięknie..

JoAnna pisze...

Michale, piękne zdjęcia.
Lubiąż kiedyś zrobił na mnie
wielkie wrażenie.
A teraz, niedawno - Łosiów. :)

Serdeczności posyłam.