Jest to mój blog, który jest kontynuacją starego blogu "Wędrowiec, czyli Bies(z)Czady". Publikuję w nim swoje wędrówki z aparatem po zamkach, kościółkach, pałacach i innych ciekawych miejscach, jakich w Polsce, i nie tylko, nie brakuje.

11 lip 2022

LUBIN


     Lubin, masto powiatowe związane z przemysłem miedziowym, z siedzibą KGHM. Przed oskryciem rud miedzi, był sennym i niewielkiem miasteczkiem.

    Dzięki miedzi się rozwinął i rozbudował. Jednak wolałem ten stary Lubin z ratuszem i innymi budowlami. W ratuszu jest sala ślubów i muzem. Niedalko mieści się wieża głogowska, która służyła w odległych latach za więzienie.

   Godny polecenia jest park z ciekawymi ekspozycjami wojennymi.

I na tym zakończymy naszę wędrówkę, która choć w prażącym słońcu była bardzo ciekawa.

2 komentarze:

OdnowionaJa pisze...

Cześć Michale, witam po przerwie. Nie myśl, że zaniedbałam odwiedziny, miałam swoje bitwy do starcia, ale już jestem i pisze z uśmiechem. :) W Lubinie byłam raz z moim ex. hehe Pamiętam ładny park i ukryte w nim skarby, tak była bardzo fajnie. :) No, a tak to głównie widziałam multum parkingów z autami. hehe Pozdrawiam Cię cieplutko. :)

Jael pisze...

Interesujące miejsce. Nigdy nie byłam w Lublinie, tym bardziej ciekawie się ogląda.