Jest to mój blog, który jest kontynuacją starego blogu "Wędrowiec, czyli Bies(z)Czady". Publikuję w nim swoje wędrówki z aparatem po zamkach, kościółkach, pałacach i innych ciekawych miejscach, jakich w Polsce, i nie tylko, nie brakuje.

1 paź 2020

GŁOGOWSKA KOLEGIATA - PROMOCJA ALBUMU

    Wczoraj odbyła się promocja albumu "Kolegiata Głogowska - Historia - Odbudowa - Zabytek".  Był też pokaz filmu Dariusza Czai -"Ze zgliszcz powstała... O odbudowie głogowskiej kolegiaty".

    Promocja odbyła się w kolegiacie z udziałem zespołu dzięki któremu ten piękny i ciekawy album powstał i Antoni Bok, Jerzy Dymytryszyn, Andrzej Sadowski, Marek Robert Górniak, Rafał Zendran i Darek Michalewicz. Muszę dodać, że album powstał w najbardziej odpowiednim momencie i uświetnił przywrócenie po 210 latach godności Kapituły Kolegiackiej dekretem ks. biskupa Tadeusza.

    Wszystkich zaproszonych gości przywitał proboszcz ks. kanonik Rafał Zendran, który oddał głos prezesowi TZG Zbigniewowi Mazurkowi. Następnie historię i emocje w czasie pracy nad albumem przedstawiał główny redaktor Antoni Bok. Po tych wystąpieniach odbyła się projekcja filmy Darka Czai, który zmontował Piotr Gajek, o odbudowie kolegiaty i powstaniu parafii kolegiackiej. W filmie wspominali powstawanie parafii i odbudowę kolegiaty ks. dr Aleksander Walkowiak, ks. prałat Ryszard Dobrołowicz i obecny proboszcz ks. kanonik Rafał Zendran.  Wszyscy ksieża na zakończenie swoich wspomnień dodali, że niemożliwe stało się możliwe, a zmartwychwstanie z ruin stało się ciałem.

    Dodam, że jako mały chłopak wraz z dziadkiem i ojcem zwiedzliśmy ruint kolegiat na początku lat pięćdziesiątych. Wtedy nawet nie przypuszczałem, że jako senior będę podziwiał piękno naszej kolegiaty, która jak Feniks powstała z popiołów. 

    Ksiądz kanonik Rafał obiecał mi, że dożyję czasu, gdy kolegiata odzyska dawną świetność i piękno. A że Rafał jest moim przyjacielem, który mnie nigdy nie zawiódł, to mu wierzę.

    Oczywiście album dostałem i zdobyłem autografy autorów.  A co!


                                                              Antoni Bok.
                                                              Darek Czaja.
                                                    Zbigniew Mazurek.






                                Mój album z dedykacją i autografami.
                         Ja z Rafałem po chrzcie mojego wnuka Antosia.
        Na 25- lecie kapłaństwa Rafała wraz z biskupem Tadeuszem.

4 komentarze:

Beskidnick pisze...

no, no taka edycja i to z autografami - cenna pamiątka.

Anonimowy pisze...

Gratuluję nie tylko doczekania odbudowy, ale i wspaniałych przyjaciół Malgosia.

Jael pisze...

Nie ma nudy w Twoim życiu. Zadowolenie widać po szerokim uśmiechu. :)

Barbarossa pisze...

No i bardzo dobrze Michale, że doczekałeś.:)
Może kiedyś dotrę w Twoje strony.:)
Serdeczności posyłam.