Jest to mój blog, który jest kontynuacją starego blogu "Wędrowiec, czyli Bies(z)Czady". Publikuję w nim swoje wędrówki z aparatem po zamkach, kościółkach, pałacach i innych ciekawych miejscach, jakich w Polsce, i nie tylko, nie brakuje.

1 kwi 2021

WIELKANOCNY PREZENT OD RZĄDU

     Mam dla wszystkich dobrą wiadomość. Rząd stanął za maluczkimi  i postanowił zrobić nam prezent na święta. Kierował się miłością bliźniego swego i względami patriotycznymi, a mianowicie, że banknoty z okresu Rzeczpospolitej Polskiej, czyli od 1944 do 1952, choć była to RP bierutowska, to jednak RP, podlegają wymianie w stosunki 1:1. Również wszystkie monety od 1 gr do złotówki z tego okresu. Wyjątek stanowią monety 2 i 5 złotowe - 2 z jabłkami i 5 z rybakiem. Oczywiście wymiana jest od 1 kwietnia do końca miesiąca, ale tylko w narodowym banku PKO, w Skokach, etc... Żadne obce banki nie wchodzą w rachubę. Nie damy przecież imperialistom i krwiopijcom zarabiać.

PAMIĘTAJCIE, TO JUŻ OD DZIŚ, CZYLI 1 KWIETNIA!

    

2 komentarze:

JoAnna pisze...

Dziwne trochę.
Pamiętam, że dziwnie duże mi się wydawały.

1 kwietnia minął.
A mnie jakoś nie jest do śmiechu.

Pozdrawiam serdecznie.

Vojtek pisze...

Wiec będziesz się szczepił w moje imieniny. 23 kwietnia są imieniny Wojciech i Jerzego. Z dziećmi mojego Wujka Witka mamy dobre kontakty. Krysia też mieszkała blisko nas na Żoliborzu na Placu Wilsona. Niestety zachorował dyrektor mojej firmy. Pracownicy są trochę spanikowania. No takie czasy. Michale. Z okazji Wielkanocy w tym roku życzę Tobie i Twojej rodzinie oraz Twoim czytelnikom wyłącznie ZDROWIA! Alleluja !

Piękne monety i banknoty. Tych pierwszych nie pamiętam. Najbardziej zapamiętałem 5 z rybakiem! To już nasz najnowsza historia. Kiedyś zbierałem monety i banknoty. I znaczki oczywiście. Kto znaczków nie zbierał?
Jeszcze raz dobrych i zdrowych Świąt Wielkanocnych !